söndag 23 april 2017

Virkad kattkorg


Katter är självständiga varelser, det är allmänt känt. Att ge sig på att virka en säng åt sin katt och därefter förvänta sig att han 1. ska ligga i den och 2. ställa upp på gullig bild, är därför ett projekt dömt att misslyckas. Ovan ser ni resultatet av mitt fåfänga försök.


Nobody puts katten i the kattkorg...


Men jo, till slut lyckades jag. Såklart är korgen mysigare i soffan än på en byrå. 


Jag har virkat korgen med Hooked zpagetti, ett tjockt trikågarn som tillverkas av rester från mode- och textilindustri. För flera år sedan hade jag tänkt sticka en oversize, grov tröja av garnet, men det blev alldeles för klumpigt och projektet blev bara liggande. Nu var det verkligen skönt att repa upp och göra något annat av materialet.


Jag började med att följa ett gratismönster från Ravelry, men fick snart lämna beskrivningen därhän och börja improvisera eftersom korgen blev alldeles för vid och låg och jag fick slut på material. I beskrivningen skulle korgen dessutom ha ett tak, och vara mer som en grotta, men det skulle Frasse aldrig ha godkänt. Han går inte frivilligt in i något som liknar en kattbur...




Ganska nöjd ändå. Och jag är glad, för detta är första gången jag kunnat vara med och skapa något i Monthly makers månadsutmaning! Jag har följt utmaningarna i drygt ett år nu, utan att hinna vara med själv, men nu blev det äntligen av. Hurra! På den här bloggen presenterades april månads tema - djur. Ser fram emot att se alla kreativa saker som skapats!

5 kommentarer:

Linnéa sa...

Så fin den blev och Frasse ser ju väldigt nöjd ut :)

Nyster sa...

Tack Linnéa! Haha ja, visst gör han :)

Alicia sa...

Nämen ÅH vilket fint bidrag, välkommen i gänget! Fnittrade rätt ut åt dina struggles där i början, men så fint han sussar sen mot slutet <3 Gillar att garnet är spräckligt och tycker det blev fint med en bädd utan tak. Mina fluffsvansar har en koja med tak som de suttit ner så den numera är en platt pannkaka, så jag ser absolut poängen med att satsa på dynor istället ;) Superfina bilder med valaffischen i bakgrunden också!

Jessica Andersdotter sa...

Så fint och göllllllligt!!!

Wilda sa...

Åh vad fint! Vill lära mig virka i år. Det finns ju så mycket att göra med virkning.
Och haha katter är så egna. Min Asla har gick till sitt omgjorda klösträd först när jag slutade ge det uppmärksamhet. Viktigt att bestämma själv!