tisdag 28 mars 2017

Byxdress och vårkänslor


Den byxdress jag började sticka på för ett tag sedan, är nu färdig. Jag har redan lagt upp bilderna på Instagram, men det känns kul att ha dem även här på bloggen, så ni får hålla till godo :)


Mönstret kommer från katalog 1515 från Sandnes och jag har stickat med ull- och bomullsblandningen Miniduett som jag fått över sedan ett tidigare projekt. Jag tror att det kan vara vårvindarna som ger mig sådan lust att rensa i skåpen och sticka upp lite av mitt restgarnslager. Bästa sortens vårstädning!



I fredags lämnade jag pluggböckerna en stund och cyklade ner på stan på eftermiddagen för att uträtta lite ärenden. Jag unnade mig både påskliljor, vide och en middag på restaurang med sambon. Jag har känt mig lite inlåst i studierna på sista tiden, kursen jag läser är lång och orken börjar tryta, så då var det fint att ta sig råd med lite pynt och lyx. Ser fram emot att ta fram vårkläderna ur källaren och byta till ljusa gardiner om någon vecka. Imorgon ska det visst snöa i Uppsala igen, men snart borde väl våren ändå vara här för att stanna?!

Inga kommentarer: