söndag 26 juni 2016

Glad midsommar och ledsamt garnläge


Midsommarhälsningar från Gotland!


Jag och familjen firade tillsammans på Gotland för första gången på några år. Det är inte alltid lätt att få ihop semesterplanerna med jobb, förskolor och annat som ska klaffa, men i år fick vi en hel vecka tillsammans. Under tiden har jag nästan hunnit färdigt med Hitofudekoftan


Jag hade bara tre varv kvar när garnet tog slut! Jag trodde att jag hade köpt i överkant, men jag har förlängt både livet och nederdelen lite, och var generös med provlappsstickandet, så denna lilla stump är allt som återstår. Jag är på Gotland en vecka till, så på måndag måste jag beställa en härva till från YlloTyll och hålla tummarna för snabb postgång...

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Vilka härliga bilder!

Nyster sa...

Tack, vad roligt att du tycker det! <3