lördag 9 januari 2016

Etiketter för stickat och virkat


En sak som jag gärna skulle vilja fixa, är etiketter till mina stickade och virkade saker. Alltså sådana i tyg, som sys fast på plaggen/föremålen och visar vem som har tillverkat dem. Det finns en uppsjö av företag som sysslar med etikettutformning, och det går att själv välja allt från färg till typsnitt. Just av den anledningen har hela alltet känts lite övermäktigt, och jag har helt enkelt inte orkat ta itu med det. Men häromdagen hittade jag i alla fall dessa kort, specialgjorda för stickade presenter!


Jag köpte dem på Etsy, laddade ner dem direkt till datorn och skrev ut på lite tjockare papper. Eftersom jag nästan alltid ger bort det jag stickar, och lägger ner så mycket tid och möda på varje projekt, känns det roligt att överlämna dem med något litet extra. Om inte annat kan det ju vara smart att bifoga tvättråd för plagget; vikten av rätt tvätt lärde jag mig ju om inte annat i mitt förra stickprojekt...


I samma butik fanns även etiketter för virkat, som jag också köpte. Etiketterna går ju att skriva ut hur många gånger som helst, och på olika pappersfärger för den som vill, så jag tycker själv att jag gjorde en riktigt bra affär. Kanske ska tillägga att jag inte på något sätt är sponsrad i det här inlägget, utan bara ville dela med mig av vad jag själv tycker är en kul grej!

Inga kommentarer: