tisdag 29 december 2015

Julstickning



☆ God jul och god fortsättning! 

Mina juldagar tillbringades med mer betoning på fröjd, än frid. Jag har fyra syskonbarn i åldrarna två månader till fem år, så det blir lite lätt intensivt att umgås allihop många dagar i sträck, men det är otroligt mysigt att ha tid att träffas. Blir alldeles för lite av den varan under terminerna, när alla har mycket med sitt.


Lite tid för stickning blev det också. Jag vispade ihop en ny hjälmmössa till den yngsta systerdottern, sedan den första jag gjorde blev för liten. Nu stickade jag största storleken med stickor nr 2, och då blev den alldeles lagom. Fick ingen bra bild på den, tyvärr, men får be min syster att skicka vid tillfälle. Nu har jag börjat på en kofta till den lilla, i regnbågsfärgat Zauberball och naturvit Lanett. Det ska bli en rätstickad kofta med förkortade varv, efter klassisk modell. Inte så många finesser, bara att tuta och köra. Inte helt fel ibland.

 

Jag har stickat lite längre än på bilden, och har precis kommit till uppläggningen av ärmmaskorna i sidan. Funderar lite på hur det blir med färgmeleringen när jag har stickat ärmen och ska börja på kroppen igen. Men det visar sig. Orkar inte tänka så mycket, vill bara få sticka, sticka, sticka.

Inga kommentarer: