fredag 2 oktober 2015

Halvtid


Jag har åkt på en släng med feber och hosta, så igår orkade jag inte plugga alls. Däremot var jag precis så pigg att jag orkade sticka - alldeles lagom sjuk alltså :) Så jag satt i soffan och stickade och tittade på Downton Abbey hela dagen, och passerade därmed mitten av filten



I dag är det precis två månader sedan jag började sticka på filten. Det skulle betyda att jag med den här takten inte blir klar förrän i december. Men i och med att jag gjorde ett uppehåll i september för att sticka en åkpåse, och därutöver har meckat en del med mönstret, kommer andra halvan förhoppningsvis gå fortare än den första. Jag märker att jag stickar mycket snabbare nu än i början, både för att jag har lärt mig tekniken, men också för att jag kommit in i mönstret. Jag kan det inte utantill, men har lättare att följa det nu än i början. 


Anledningen till att jag har lite brådis, är att min syster som ska få filten, är i vecka 38 nu. Hon väntar sitt tredje barn, så troligen tittar den lilla ut snarare förr, än senare. Jag inser att jag inte kommer hinna färdigt på två veckor - jag har trots allt studier att ägna mig åt - men jag hoppas på att vara färdig innan oktober är till ända. Med tanke på att jag för mindre än en vecka sedan hade avslutat den andra rosen, är jag vid gott mod.

Inga kommentarer: