onsdag 16 september 2015

En höstkrans


Nu när hösten riktigt känns i luften, har jag gått runt och längtat efter att binda en fin krans till dörren. Jag hade sett framför mig en maffig rönnbärskrans, och idag kunde jag inte hålla mig längre, utan tog en paus i pluggande och gav mig ut och letade. Det visade sig vara väldigt klent på rönnbärsfronten, men jag hittade en massa andra fina bär och grenar.


Jag gjorde en stomme av ihoprullat tidningspapper och surrade sedan fast kvistarna med sytråd, lager på lager och omlott med varandra. Baksidan lämnade jag tom, eftersom den ändå inte syns. Trots att de flesta lövträd knappt börjat gulna än, hittade jag ändå många olika nyanser när jag väl började se mig omkring.


Vi får väl se hur länge kransen håller sig fin här ute i trapphuset. Just nu pryder den sin plats i alla fall!

Inga kommentarer: