måndag 3 augusti 2015

Upplagt för dubbelstickning


Nu har jag börjat med min dubbelstickade babyfilt. Har kanske gjort det onödigt svårt för mig själv genom att välja tunt garn och stickor nr 2, men eftersom tekniken gör filten dubbel, ville jag inte ha ett alltför tjockt garn. 

Mönstret har jag köpt i facebookgruppen Inger´s mönster & tavlor, och Inger var så snäll att hon gjorde en ny version av diagrammet till mig, med en bredare bård än på originalet, så att jag skulle få ut storleken lite trots mitt tunna garn (beskrivningen är ursprungligen gjord för stickor 3-4). Jag har stickat fem varv av 280, och ännu inte kommit till själva mönstret. Längtar och bävar på samma gång! 

1 kommentar:

emma sa...

Wow vilket projekt, jag har inte vågat mig på dubbelstickning...
Om man går in på utforma och design på bloggen och klickar på layout får man ju upp själva sidlayouten och när man klickar på blogginlägg kan man bocka för en gilla-ruta. Jag såg den själv på Maria Carlanders blogg och frågade henne hur hon gjort. Hoppas du hittar rätt!