tisdag 28 juli 2015

Och mera garn (och mera garn), och mera garn (och mera garn) och mera garn (och mera garn) och mera ga-a-arn

En kunde ju tro att jag skulle vara less på att virka på ett tag, nu när babymobilen är klar. Och det är jag också - längtar efter att ta fram stickorna igen och få lite omväxling! Men när jag såg det här mönstret, kunde jag inte släppa virknålen ändå.

© Dedri Uys http://www.lookatwhatimade.net
Bollen virkas i 15 olika småbitar, sys ihop till tre större delar och kan sedan pusslas isär och ihop. Jag fattade först inte ens att den kunde gå att ta isär, tyckte bara den såg så härlig ut att klämma på för små händer (och ja, föll också för att bebisen på bilden var så söt... är en sån sucker för bebisar...).


Jag hade rätt mycket garn över från mobilen, så tänkte att det kunde vara ett perfekt sätt att bli av med lite rester. Men garnet jag ville använda tog slut förstås, så i dag blev jag tvungen att cykla till garnaffären i alla fall. 
  

Och detta hände... Var ju bara tvungen att köpa några nystan av färger jag inte redan hade hemma. Det var dessutom rea på bomull. Hoppsan.


Inga kommentarer: