söndag 19 juli 2015

Första snön...


Det har ju inte varit någon kanonsommar hittills, och nu har de första snöflingorna fallit i Uppsala!.. 


Jag hade ett sjå att hitta en modell som var lagom i storlek, såg tillräckligt snöflingig ut och inte blev alldeles sladdrig i formen. Jag hade tänkt ha tre olika sorters flingor till mobilen, och provvirkade några olika varianter, men blev inte riktigt nöjd. Nu fick det bli tre likadana i stället. Mönstret är gratis och finns här. 

Den här modellen håller formen ganska bra, men jag har ändå tänkt försöka stärka stjärnorna lite. Då blir de nog ännu finare. Har googlat runt och hittat flera olika sätt att göra det på. Ett gammalt husmorsknep är att använda sockerlag, men jag har läst att virkningen kan gulna på sikt, så det skippar jag. Det finns stärkelse att köpa, men jag tänkte testa att blanda vatten och trälim, för det har jag hemma. Har virkat en extra stjärna att testa på. Det är oliiiidligt spännande!

Inga kommentarer: