torsdag 23 juli 2015

Blomsterkrøll på g


I sommar har den här bloggen inte varit så mycket en textilhantverksblogg, som en mobilvirkarblogg. Inget ont i det förstås, men nu när mobilen så sakteliga börjar bli klar, tänker jag alltmer på kommande projekt. 


Jag är med i en stickgrupp på Facebook, Online stickcafé, och får en del inspiration därifrån. Tidigare i sommar lade en kvinna upp en bild på en kofta hon stickat, i mönstret på bilden ovan, men i orange och rosa. Så himla fint. Beskrivningen kommer från en norsk sticktidning, men jag lyckades hitta det på Ravelry, där även bilden ovan är ifrån. Mönstret heter Blomsterkrøll. Älskart.


Jag har redan köpt garnet. Kolla bara hur det står och snyggar sig i solen! Det är Rauma finull i starkt gul och rosa. Kommer kunna pigga upp vilken vinterblaskig dag som helst. Det är inte så ofta jag stickar eller virkar till mig själv, så nu vill jag bara sätta igång! Ska bara montera klart mobilen först...

Inga kommentarer: