söndag 1 juni 2014

Eddie lives the dream

De som känner mig vet att jag älskar att sova. Men vissa nätter är det värt att låta sömnen stryka på foten. Exempelvis när det handlar om att virka färdigt ett blommigt flygplan med en zebra i. Det här mönstret hittade jag på Ravelry och blev helt betuttad. Det går ju inte annat än älska det!


Som den nörd jag är, fascineras jag verkligen över hur sinnrikt mönstret är uppbyggt. Blomrutan, African Flower, virkas i olika storlekar och när de sammanfogas, växer planets form fram. Textil ingenjörskonst är vad det är. 

Manen!


Propellern!

Cockpitfönstret!


Och det verkar som om den lille som ska få planet, kände på sig att det höll på att bli färdigt. För morgonen efter att jag sytt det sista, bestämde han sig för att födas. Välkommen till världen, du lille efterlängtade. 


Inga kommentarer: