söndag 20 oktober 2013

Bloggrenässans!

Nu var det så länge sedan jag skrev senast, att jag i princip glömt bort hur man ens loggar in på sidan. Efter två år på Sätergläntan och ett år på HV i Stockholm, har jag lämnat den textila skolvärlden och gett mig in i den akademiska. Hantverket följer dock med mig vart jag än går, och min tanke är att få igång bloggen igen, fast i liten skala. Ett kortare inlägg då och då, bara för att det är kul!

Här kommer alltså några bilder på mitt senaste projekt, en "morfarkofta" till en nybliven 1-åring. Garnet är ull- och bomullsblandningen Geilsk, som var både mjukt och fint att sticka med. Mönstret kommer från den lilla boken Babystickning på stickor 3, men fickorna lade jag till själv. Tyckte att de nästan fattades på modellen i boken. Jag har haft koftan som pendeltågsstickning den senaste månaden, och den har hållit mig vaken många tidiga timmar... Saknar den lite nu när jag gett bort den :)






Inga kommentarer: